bunratty castle, arann islands, dublin

halli hallo!

hier alles goed! en hopelijk met jullie ook!

ik heb veel gedaan de laatste weken dus k zal maar eens beginnen.

eerst heb ik gewerkt en gewerkt! en we hebben nieuws! kleine aoibheann heeft haar eerste 2 tandjes! jeeeej!

Laughing
heel schattig!

de familie is op vakantie en dus had ik 10 dagen het huis in ierland voor me zelf! heb een paar dagen heerlijk genoten van de stilte maar de dag na dat ze vertrokken waren vond ik het al stil in huis haha!

dus op zaterdagavond maar de stad in! wat erg gezellig en laat was geworden! op zondag films kijken en nixen! zoals een zondag hoort te zijn!

en op maandag ben ik met sinead naar bunratty castle geweest! dit is een kasteel uit circa 1425 en dat hebben ze volledig gerestaureerd en hersteld! er is ook een folkpark bij waarbij de de huisjes die binnen de orginele stadsmuren stonden hebben gerestaureerd. wat erg leuk was! sommige huisjes hadden een huiskamer, keuken, slaapkamer, en kippenhok in een ruimte dat was het hele huis! met rietendaken!

in elk huisje was een vuurtje aan en sinead en ik maakten er een sport van om in ierder huisje het vuurtje weer aan te krijgen en om er nieuwe turf op te leggen! het kasteel zelf was erg mooi en de trappen waren heel smal! thank god het was een maandag in januari dus er was bijna niemand! ze hadden veel spullen wat uit het orginele kasteel was wat hersteld was dus dat was wel erg mooi om te zien.

op dinsdag ging ik naar de arann island om bij enda ( pauls moeder ) te logeren, ik zou vliegen maar het weer was te slecht dus moest ik met de boot! vreselijk ben nog nooit zo misselijk geweest! haha

Tongue out

ik moet toegeven dat de arann islands heel mooi is! we hebben zelfs een otter gezien! een wilde! ook hebben ze wilde zeehonden. verder zijn we naar dun aonghasa gegaan dit is een ford gebouwd 3000 jaar geleden. de wandeling er naar toe was erg mooi alleen een beetje jammer dat we 2 hagelbuien en een regenbui hadden dus je kunt je voor stellen dat we op het eind bevroren waren en thuis warme chocolademelk zijn gaan maken!

verder heb ik veel gewandeld op de arann islands en gelezen aangezien het weer heel slecht was! maar ik vond het wel lekker een beetje rust aan mijn hoofd! oh als je rust wil moet je naar de arann islands het is echt heel rustgevend i love it out there! op vrijdag ben ik terug gevlogen in een mini vliegtuig waar 6 mensen in passen. het was een hele mooie dag dus we konden alles goed zien! een hele ervaring!

op zaterdag naar dublin, we zijn op een hop on hop off bus gegaan dat is een toeristen bus met zon open dak! en een man die je alles verteld! het is goedkoop en het heel handig want het brengt je naar alle bezienswaardigheden van dublin. we zijn naar de guinnes storehouse geweest. want daar moet je heen schijnbaar als je in ierland bent! het was wel leuk gedaan moet ik toegeven en ik weet nu precies hoe guinnis gebrouwen wordt en ik weet nu ook hoe ik een guinnis moet tappen! hahaha ik zou zeggen tegen alle mannen jullie zouden het geweldig vinden! haha! het is leuk om een keer te zien!

daarna zijn we naar kilmainham gaol gegaan, dit is een gevangenis gebouwt in 1796, dit vond ik heel interresant aangezien je er met een guide naar binnen moet en die verteld je heel veel over de geschiedenis van ierland plus ze duwen je in een cel om je te laten hoe het voelt now way dat ik ooit iemand vermoord of zo alleen al om niet in de gevangenis te komen creepy! er waren statistieken in het museum wat in de gevangenis was van mensen die ze geexecuteerd hebben het hoogste aantal was 9095 mensen in een jaar alleen in die gevangenis. de kilmainham gaol heeft veel indruk op me gemaakt en ik raad het dan ook aan als je ooit in dublin bent het is echt heel indrukwekkend! je kreeg er ook een soort van creepy feeling in sommige gedeeltes!

na de gaol moesten we bijkomen en zijn we ons omgaan kleden en toen de stad in haha! de pubs zijn hier zo ontzettend leuk! in iedere pub heb je wel een live band en ze spelen liedjes als the wild rovers van the dubliners ( zoekmaar op is leuk ) en the galwaygirl!en iedereen zingt mee en de mensen zijn zo ontzettend aardig! heb zelfs met een echte ierse man gedanst hij was ongeveer 80+ en die staat dan op een gewone zaterdag avond te zuipen in de kroeg geweldig! dus het was redelijk laat toen ik mijn bed vond hahaha! but we sure had fun!

dus ja ik ben verliefd op ierland hahaha ! ik heb het hier zo ontzettend naar mijn zin! kan der nog niet over nadenken om in augustus weer naar huis te komen haha ( geen zorgen mam ik kom wel naar huis hoor) maar ik weet wel dat ik de juiste beslissing heb gemaakt om hier heen te komen, en ik ben blij dat ik het gedaan heb! hoe erg ik jullie allemaal ook mis! kunnen jullie niet hier heen verhuizen hahahah!

dit was mijn nieuws voor nu!

de fotos staan er al op! behalve die van dublin aangezien ik de verkeerde kabel bij me had! dus die komen morgen!

tot snel!

en een DIKKE kus

Reacties

Reacties

Mirjam

Hee Mares, ik ben blij dat jij het zo naar je zin hebt zeg! En ook al veel gezien dus van het land, super!! :) Groetjes

De Ambrosiaantjes

Leuk om weer eens een stukje van je te lezen alhoewel we natuurlijk wel via mam en pap jouw verhalen horen. Mooie foto's.

jan en gertie

haa die mares . volgens ons had je nu echt het vakantie gevoel he. veel mooie dingen gezien .en wij hebben weer genoten van de mooie foto.s fijn dat je het nu zo naar je zin hebt. heel veel groetje,s jan en gertie.

Mieke

Ha Mares

Wat een leuke , belevende verhalen schrijf je. Ik bewaar ze allemaal !! Jij wordt een gids voor Mart en mij als we Ierland ooit eens gaan bezoeken en erg leuk die foto's.

Groetjes Mart en Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active